Sider

torsdag 23. februar 2012

Pestokoteletter fylt med ost.

Mange syntes ikke det er så lett å være kreative med maten i hverdagen. Jeg er helt enig i det, det er lett å gå igjen i det samme. Så av og til surfer jeg litt på andre matblogger, og henter litt inspirasjon her og litt der. Og av og til blir dette til helt nye retter. Alltid hyggelig.
Bildene på dette innlegget er dessverre ikke all verden. Jeg har ikke kunnskap og utstyr til å ta gode innebilder av mat når det er mørkt ute. Men jeg forsøker å lære, så vi får håpe det blir bedre etter hvert.

Koteletter er rimelig og sunn mat. Unngår du å spise fettranden, er kjøttet magert. Og krydrer du det litt eller fyller noe godt inni, kan du løfte den tradisjonelle svinekoteletten til nye høyder.

Du trenger:
en god kotelett til hver
en litt tykk osteskive til hver
pesto

Poteter og grønnsaker

Slik gjør du: Skjær et snitt litt inn i koteletten og lage en lomme, slik at du kan få dyttet en osteskive inni. Her kan du bruke svin ytrefilet også. Legg koteletten på et ildfast fat (jeg brukte Ultra Pro Grillfatet til Tupperware), og ha en skje med pesto på hver. Sett på lokket på formen, og stek i ovnen ved 180-200 grader i 15-20 minutter, litt avhengig av ovnen og tykkelsen på kotelettene.
Osten vil tyte litt ut, men det gjør ikke noe.


Server med poteter eller annet tilbehør, og salat eller kokte grønnsaker.
God middag!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...