mandag 11. mai 2015

Hjemmelagde karbonader med blomkålmos, med en liten tvist.

Jeg spiser langt mindre raske karbohydrater nå enn før. Diabetes er selvfølgelig en viktig årsak, og bevisstgjøring på hva dette gjør med kroppen og blodsukkeret gjør det lett å finne på noe annet. Dermed må potetene ofte vike for andre matvarer. Som blomkål, søtpotet, brokkoli, rotfrukter og andre morsomme grønnsaker.

Blomkålmos har blitt en populær favoritt i huset, og kan erstatte potetmos til alle retter spør du meg.
Men at jeg kunne spe karbonadedeigen med rødbeter hadde jeg ikke sett for meg...

Likevel, ulykker skjer som oftest i hjemmet, og mange av de er fullt spiselige!
Dette ble en fantastisk god middag.

torsdag 26. mars 2015

Nordstrandvafler

I går var det vaffeldagen. Jeg er ofte litt treig av meg, så hos oss ble det kveldsmatvafler i dag. Disse var gode, og samtidig er de sunne! Reine kinderegget.
 
Jeg har blitt en stor tilhenger av Berit Nordstrand. Hennes matfilosofi treffer meg godt, og jeg kjenner at kroppen min trives med de valgene jeg gjør. Dette betyr mindre og andre kaker enn før, men det er en stund siden jeg raste i vei på cupcakesfronten. Men endelig koser jeg meg på kjøkkenet igjen, og det er takket være en bok som heter "En ny start". Kan ikke anbefale den nok, altså.
 
Denne vaffeloppskriften er inspirert av Berit Nordstrand sine Afterski-vafler, men jeg har gjort de på min måte. Prøv deg fram, kanskje du finner din variant!

mandag 23. mars 2015

Asparges med egg og varmrøkt laks


I helga måtte jeg ordne lunsj helt alene, for gutta var borte. Lunsj kan være to alminnelige brødskiver med kokt skinke, eller det kan være skikkelig prinsesselunsj! Jeg gikk for det siste!

Jeg spiste (nesten) hele herligheten alene, men med litt brød ved siden av hadde dette vært nok til to.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...