Sider

lørdag 19. mars 2011

Verdens beste vaniljecupcakes, denne gang med sitron og.

I går skulle jeg på treff med mine Teamlederkollegaer i Rosentreet, Norges beste Tupperwareship. I min lille bakedilla fikk jeg så lyst til å bake med meg noe godt. Det er jo godt å kose seg litt på en fredags kveld, og vi tilbringer faktisk en fredag i måneden sammen. I tillegg er det så mye fint fra Tupperware i lilla, så jeg ville dekorer de med lilla frosting. Jeg har litt over middels lilladilla, så jeg koser meg med alle de flotte nyhetene i Tupperware om dagen.
Som sagt så gjort.
Samtidig tenkte jeg det kunne vært artig å forsøke å lage et blogginnlegg av dette, og kastet meg over min grønne Kitchen Aid med kamera i hånd.
Men... mot slutten gikk det litt fort, så jeg rakk ikke ta bilder. Så bilder av de ferdige, deilige kakene må jeg legge ut neste gang jeg baker de. (og det er sikkert ikke lenge til)
Her er oppskriften:

Ingredienser:

3 dl Økologisk lyst rørsukker
200 gram mykt smør
4 egg
5 dl mel
1,5 ts bakepulver
3 dl helmelk
1 ss vaniljeekstrakt eller 2 ts ekte vaniljesukker

Miks sammen smør og sukker til en luftig masse. Så tilsetter du ett egg om gangen.




Miks videre til en glatt røre.
Bland mel og bakepulver, og tilsett dette gradvis til røren. Til slutt har du i 3 dl melk og vaniljeekstraktet. Må du bruke vaniljesukker, tilsetter du det i melet.

Jeg hadde lyst på en frisk sitronsmak i går, og tilsatte derfor finrevet skall av en sitron. For en enda mer fremtredende sitronsmak, kan du presse litt av sitronen i.


Fordel deigen i muffinsformer satt i et muffinsbrett. Har du ikke muffinsbrett, bør du bruke doble former.


Stek muffinsene midt i ovnen ved 200 grader C til de er gylne, ca 12-15 minutter. Hvis du lager minimuffins, bør de steke ca 8 minutter.

Avkjøl på rist, pynt med din favorittfrosting og nyt! Jeg lagde en frosting av hvit sjokolade og kremost, etter en oppskrift jeg fant i en muffinsbok. Nydelig. Kanskje jeg legger ut den seinere, med noen fine bilder :-)
Kos deg!





Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...