Sider

tirsdag 21. juni 2011

Earl Grey Tea Cupcakes

Earl Grey te er jo godt, så hvorfor ikke. Disse lagde jeg første gang til bryllupet til William og Kate, for da måtte jeg ha noe britisk. Og for meg er te i alle fall veldig engelsk. Og så passet det så fint å pynte med hvite roser, det passer alltid til bryllup.
Oppskriften kommer fra boka “Cake days” fra The Hummingbird Bakery, min favorittbaker! Den er mer omfattende enn “The Hummingbird Bakery cookbook”, men har en del av de samme oppskriftene. Dette blir ca 16 muffins.

Ingredienser:
3 teposer Earl Grey te
3 ss nykokt vann
80 gram smør
280 gram sukker
240 gram mel
1 ts bakepulver
2 dl melk
2 store egg


Frosting:
½ dl melk
500 gram melis
160 gram smør

Ha teposene i en bolle, og slå over vannet. La dette stå i 20-30 minutter. Bland mel, sukker, bakepulver og romtemperert smør i en mikser på lav hastighet til alt er blandet. Det skal bli en kornete blanding.
Press all teen ut av teposene. Legg teposene i melken til frostingen. Pisk sammen egg, den sterke teen og melk i et desilitermål, og hell dette gradvis den i bollen, men maskinen går på lav hastighet. Skrap den fra sidene et par ganger, hvis nødvendig. Har du Beaterblade, trenger du ikke det. Miks et par minutter til alt er blandet. Ikke overmiks!
Ha i papirformer i muffinsbrett, eller i slike flotte former som jeg har kjøpt på www.thecakedecoratingcompany.co.uk
Stek ved 185-190 grader i 18-20 minutter. Avkjøl på rist. Mens de avkjøler, lager du frostingen.
La teposene trekke i melken i ca 30 minutter. Press ut absolutt alt du kan av teposene når de er ferdige. Miks sammen melis og smør til alle store klumper er borte. Tilsett så melketeen, og la frostingen vispe seg lett og luftig.
Dekorer med en kul tip, jeg brukte 1M fra Wilton, eller smør på med en taggeløs kniv. Dette blir lekkert!
Ring venner, og be se på “Afternoon tea-party” i hagen! (eller inne om ikke været skulle holde).

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...